Logo SEM 2023 definitief

Vriend worden

Stichting Eigen Muziekinstrument kan haar werk nog beter uitvoeren met de steun van vrienden. Vriend van SEM wordt u door een jaarlijkse bijdrage te doneren. Dit kan via de donatiemogelijkheden.

Als tegenprestatie wordt u uitgenodigd voor het jaarlijkse presentatieconcert van SEM musici, een onvergetelijk evenement waar musici zich presenteren met hun nieuwe instrument aan de fondsen, stichtingen en particulieren die de aanschaf van hun instrument mogelijk hebben gemaakt. Daarnaast ontvangt u SEM Nieuws, waarmee u op de hoogte wordt gebracht van de nieuwste ontwikkelingen binnen SEM en de activiteiten die SEM organiseert.

Dikke vriend worden

Giften vanaf € 150 per jaar, voor een minimale duur van vijf achtereenvolgende jaren, geeft u als gever vele voordelen:

• Een deel van uw gift krijgt u terug van de fiscus. Dit biedt u de mogelijkheid een hoger bedrag te schenken aan SEM, terwijl uw netto gift gelijk blijft. Deze vorm van schenken is fiscaal geheel aftrekbaar voor de inkomstenbelasting.
  • Door de structurele bijdrage geeft u SEM voor die bepaalde periode financiële zekerheid.

Voor meer informatie over deze manier van schenken kunt u contact opnemen met bestuurslid Aleid van Beuningen, vrienden@stichtingeigenmuziekinstrument.nl of het aanmeldformulier invullen, dan nemen wij contact met u op.

Boezemvriend worden

Continuïteit is voor een kleine organisatie zoals SEM van levensbelang. Om deze continuïteit ook in de toekomst veilig te stellen, kent SEM een speciale vriendenkring, de boezemvrienden.
Met hun bijdrage zorgen boezemvrienden ervoor dat SEM ook op langere termijn jonge, getalenteerde musici van een eigen muziekinstrument kan voorzien. Deze boezemvrienden doneren gedurende minimaal 5 jaar tenminste € 1000,-- per jaar in de vorm van een jaarlijkse lijfrente.

SEM organiseert met enige regelmaat bijzondere bijeenkomsten voor deze boezemvrienden zoals het bijwonen van een masterclass, of het bezoek aan een instrumentenbouwer, waarbij natuurlijk de muziek niet ontbreekt. Musici die middels SEM een instrument hebben kunnen aanschaffen zijn gaarne bereid om tegen een bescheiden vergoeding bijvoorbeeld een huisconcert bij een boezemvriend te verzorgen.

Fondsaanvragen

SEM dient bij diverse fondsen in Nederland aanvragen in voor de aanschaf van een muziekinstrument. Aan fondsen, die een financiële bijdrage geven voor de aanschaf van een muziekinstrument, wordt bovenop de toezegging een bijdrage gevraagd van 7% van het toegekende bedrag. Deze bijdrage dient ter dekking van de algemene organisatie- en instandhoudingskosten van de stichting. Dit zijn kosten voor onder meer de directeur, kantoorkosten, secretariaats- en administratiekosten en de website. Het bestuur van de stichting ontvangt geen vergoeding voor hun werkzaamheden.

SEM bezit de ANBI-status. ANBI staat voor algemeen nut beogende instelling. Een instelling kan alleen ANBI zijn als ze zich voor ten minste 90% inzet voor het algemeen nut. Algemeen Nut beogende instellingen kunnen gebruikmaken van bepaalde belastingvoordelen.

Aanmelden als vriend

Wilt u vriend, dikke vriend of boezemvriend worden van SEM? Vult u dan het aanmeldformulier in. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Steun SEM met een online donatie

Onze musici over SEM

" SEM helped me to make my dream come true, completing the amount of money for buying my harpsichord. I would like to share with you my great happiness and to express my deepest gratitude to Stichting Eigen Muziekinstrument for the help and taking part in the development of my professional life because having my own harpsichord I will be able to keep my level and even raise it, to contribute devotely to the Dutch musical culture."

Anastasia Akinfina

Klavecimbel

"Het instrument van mijn dromen, de Bailly, zingt en heeft een hele warme, tedere klank, die heel goed in de kamermuziek setting past. Aangezien ik voornamelijk kamermuziek speel, was dit natuurlijk ideaal. Al mijn collega’s van het Babylon Quartet en het Eden Trio, waar ik in de afgelopen vijf jaar speel, konden hun geluk ook niet op toen ze de klanken hoorden! Ik ben SEM eeuwig dankbaar voor deze bijzondere mogelijkheid."

Danielle Daoukayeva

Viool

"Thanks to SEM I have been able to purchase the instrument I was for so long waiting for. I have had the great fortune of getting to know the foundation SEM in a crucial moment of my career as a flutist, since I have finished my studies and I am starting to collaborate with great orchestras and ensembles. SEM understands musicians in need of better instruments."

Cristina Gonzales

Dwarsfluit

Privacy | RSIN | KvK

Uw persoonlijke gegevens en privacy worden volledig beschermd.
Privacyverklaring

RSIN: 815 607 398