Tessa van Buuren

Viool

ik word nog steeds elke dag blijer van mijn nieuwe viool”

Twee jaar geleden begon mijn zoektocht naar een ander instrument. Mijn docent op het conservatorium wees me erop dat mijn oude instrument mijn groei heel erg verstoorde. De urgentie om een nieuw instrument aan te schaffen werd hierdoor groter dan ooit. Toch bleef ik de zoektocht naar een nieuwe viool uitstellen, want van welk geld moest ik dit betalen? Via medestudenten kwam ik toen op het spoor van Stichting Eigen Muziekinstrument. Ik heb bij Aleid van Beuningen geïnformeerd of haar stichting eventueel iets voor mij zou kunnen betekenen en zij reageerde hier bevestigend op. Ik heb veel gehad aan haar steun en aanmoedigingen bij zowel de zoektocht als de aanschaf. Nadat ik veel violen heb geprobeerd, heb ik uiteindelijk gekozen voor een viool die speciaal voor mij gemaakt is door de heer J.W. Paardekooper. Op het moment dat ik in februari 2015 voor het eerst op de viool mocht spelen, was de klik tussen viool en violist onmiddellijk daar; ik voelde me voor het eerst in tijden weer vrij. Eindelijk kon ik weer mezelf laten horen in plaats van de grenzen van het instrument. Er viel daardoor een enorme last van me af.

Ik speel er nu bijna een jaar op en ik word nog elke dag steeds blijer van de viool, en ontdek nog steeds nieuwe mogelijkheden. Ik voel me weer een vrij muzikant aan de start van een hopelijk nog lange en mooie carrière, die mede mogelijk gemaakt is door deze stichting. Ik kan u niet in woorden uitdrukken hoe blij ik daarmee ben. Heel erg bedankt!