Jeltje Quirijnen

Viool

Zo’n anderhalf jaar geleden begon ik aan mijn zoektocht naar een nieuw instrument. Op mijn mooie vorige alt heb ik me jarenlang met veel passie kunnen ontwikkelen maar het laatste jaar merkte ik dat mijn enthousiasme niet meer helemaal kwijt kon in de klankmogelijkheden van dit instrument. Wat ik zocht was een warme, diepe klank en een altviool die mij de mogelijkheden gaf om me technisch verder te helpen ontwikkelen. Een instrument dat met mij meebeweegt, maar wat me ook uitdaagt buiten mijn grenzen te durven gaan. De zoektocht alleen was een uitdaging op zich. Er is zoveel en tegelijkertijd ook zo weinig. Uiteindelijk kwam ik bij Daniël Roye terecht en was direct geraakt door de klank van zijn instrumenten. Gelijk wist ik, dit is wat ik wil!

En dan is het nu eindelijk zover! Dankzij Stichting Eigen Muziekinstrument, mijn lieve familie en vrienden, en andere donateurs heeft deze prachtige droom in de vorm van dit instrument, gestalte kunnen krijgen. Een aanschaf voor het leven waar ik niet alleen mijzelf, maar hopelijk ook vele anderen gelukkig mee kan maken.