Jadi Peperzak

Gitaar

Ik ben zo ontzettend dankbaar dat Stichting Eigen Muziekinstrument mij de kans heeft gegeven om de Gibson Howard Roberts aan te schaffen. Ik heb altijd op een prima gitaar kunnen spelen tijdens mijn studie op het conservatorium, maar deze nieuwe gitaar had ik echt nodig zodat ik me verder kan ontwikkelen als artiest/muzikant. Ik kon prima mijn ideeën uitwerken op dit instrument, maar ik kon niet volledig mijn eigen muzikale identiteit ontwikkelen op dit instrument. Ook kon ik mijn mede muzikanten en het publiek niet het geluid geven wat ik hen wilde geven.

Het heeft wel even geduurd voordat ik wist welke gitaar ik precies wilde hebben. Een veelzijdige gitaar was nodig zodat ik er zoveel mogelijk klussen mee kon klaren op het gebied van Jazz en pop. Maar ik wilde wel meer een hollow body sound dan een solid body sound. Ik heb veel gitaren geprobeerd. De echte jazzgitaren klonken super voor jazz, maar minder voor pop. De semi hollow/solid body gitaren waren super voor pop/rock/funk maar hadden net niet het geluid voor jazz waar ik naar zocht.

En toen op een dag had ik de Gibson Howard Roberts Fusion III in mijn handen. Buiten dat het instrument voortreffelijk speelt, is er iets speciaals aan de hand met dit instrument. Het is een semi hollow body, maar hij is iets dikker dan de standaard semi hollow body gitaren zijn. Dit zorgt ervoor dat hij iets meer het geluid van de volledig holle gitaren heeft. , maar er ook overstuurd op gespeeld kan worden zonder dat de gitaar gaat rondzingen omdat hij dus semi hollow is.

Het lukte me alleen niet om het instrument volledig zelf te financieren, maar dankzij de fantastische bijdrage van stichting eigen muziek instrument mag ik elke dag van deze fantastische gitaar genieten! Ik heb ontzettend veel zin om mezelf verder te ontwikkelen op dit instrument de komende jaren. Heel erg bedankt!