Gerbrich Greidanus

Euphonium

Na een lange zoektocht met verschillende euphoniums was er één die ik niet meer uit mijn hoofd kon krijgen. Ik wist het zeker: dit is het instrument voor mij. Na jarenlang te hebben gespeeld op een euphonium van de vereniging, merkte ik dat ik meer verwachtte qua klank en stemming en voelde ik me beperkt in mijn ontwikkeling. Ik had een instrument nodig dat paste bij mij en me de mogelijkheid gaf om door te groeien tijdens mijn conservatoriumstudie.

Mede door de bijdrage van Stichting Eigen Muziekinstrument kon ik een Yamaha Neo euphonium aanschaffen, waar ik nu al een paar maanden met veel plezier op speel. Door mijn nieuwe instrument kom ik steeds dichter bij het vinden van een eigen geluid. Nu al merk ik dat ik me heb kunnen ontwikkelen en ik kijk er naar uit wat deze euphonium me verder nog brengen kan!