Cas Jiskoot

Contrabas

Toen ik voor het eerst een contrabas oppakte had ik al snel het gevoel dat dit helemaal het instrument voor mij was. Met de kwaliteit van het instrument zelf was ik echter voor lange tijd helemaal nog niet bezig. Totdat ik voor het eerst op de oude bas van Koos Serierse, één van mijn grote bashelden, mocht spelen. Vanaf dat moment wist ik dat dit instrument de perfecte volgende stap in mijn muzikale carrière zou zijn. Als twintigjarige student is het echter erg lastig om zelf de prijskaartjes die aan dit soort instrumenten hangen zelf te betalen, met de hulp van Stichting Eigen Muziekinstrument ben ik in staat geweest deze prachtige bas toch te bekostigen. Ik ben de stichting ontzettend dankbaar voor het op deze manier ondersteunen van mijn muzikale ontwikkeling en ik hoop voor de rest van mijn leven dit prachtige instrument te kunnen bespelen.