Idske Bakker

Stichting Eigen Muziekinstrument (SEM) is een fondsenwervende stichting die zich inzet om getalenteerde jonge musici te helpen bij de aanschaf van een eigen instrument.

Directeur van de stichting is Idske Bakker. Oorspronkelijk opgeleid als harpiste, is zij de afgelopen jaren zowel op artistiek als zakelijk vlak werkzaam geweest in de culturele sector, met veel aandacht voor talentontwikkeling. Het is haar overtuiging dat jong talent op een bepaald moment, tijdens studie of loopbaan, over een eigen instrument zou moeten kunnen beschikken. Hierdoor wordt er een basis gelegd waarmee zij in de toekomst verder kunnen.

Bij een muzikale topprestatie hoort een goed instrument, dat echter vaak ook kostbaar is. Met de expertise die Idske Bakker in huis heeft, helpt zij jong talent bij het vinden van fondsen die de aanschaf van een instrument mogelijk kunnen maken. Iedere aanvraag is maatwerk. Betrokken geven is het uitgangspunt.

Daarnaast richt zij zich op talentontwikkeling. SEM biedt jonge musici een podium, zorgt scholing en ondersteuning op zakelijk gebied en vormt met de SEM Community een stevig netwerk voor de door SEM ondersteunde musici.

Events

Hoe kan het dat muziek je raakt?
Treeo HOUT legt het uit in de coronaproof voorstelling:
RAAK! | 23-7 Utrecht | 24-7 Katwijk |

Locatie: Utrecht & Katwijk
Datum: 23 en 24 juli 2021

Entr’acte zal te zien en horen zijn in het Kröller-Müller Museum in Nationaal Park De Hoge Veluwe en op de Stadsakkers in Apeldoorn. Het ADAM Quartet treedt ook op met saxofoniste Kika Sprangers, youn

Locatie: StadsAkkers, Apeldoorn
Datum: 31 juli