Geef SEM Musici een extra steun in de rug

Het Corona-virus raakt velen, ook onze SEM-musici. Concerten en andere optredens zijn afgezegd. Geen werk betekent geen inkomen, terwijl de vaste kosten allemaal doorgaan. Ook de onderhoudskosten van hun instrument. Dat leidt tot schrijnende situaties. Wij willen onze musici hiermee graag financieel ‘een handje’ helpen. Voor een musicus is het instrument immers zo’n ‘kostbaar’ bezit en de brug naar de passie: muziek maken. Daarom willen we hen nu de mogelijkheid bieden om bij SEM een aanvraag in te dienen voor de bijdrage in deze onderhoudskosten van het instrument dat zij via SEM hebben kunnen aanschaffen.

Het onderhouden van een muziekinstrument hoort immers bij de ‘vaste lasten’ van een muziekpraktijk en deze lopen door ook als er geen concerten gegeven kunnen worden. Musici moeten blijven studeren. De kosten voor snaren en rieten, maar ook voor noodzakelijke reparaties zijn vaak hoog. Ook de verzekering voor het instrument moet ondanks de Corona-crisis gewoon betaald blijven worden.

Om SEM musici financieel te ondersteunen in deze lastige tijd, wil SEM vanaf 1 juli de mogelijk bieden om een aanvraag in te dienen voor een bijdrage voor instrumentonderhoud. Het onderhouden van een muziekinstrument hoort bij de ‘vaste lasten’ van een muziekpraktijk en de kosten lopen door, ook als er geen concerten gegeven kunnen worden. Musici moeten blijven studeren. De kosten voor snaren en rieten, maar ook voor noodzakelijke reparaties zijn vaak hoog.

Met de nieuwe regeling voor instrument onderhoud wil SEM musici tegemoetkomen die in het verleden een bijdrage van SEM hebben ontvangen voor de aanschaf van een instrument.

Voorwaarden die SEM stelt aan de aanvrager zijn o.a.:

• maximaal 75% van de gemaakte kosten worden gedekt, tot een bedrag van € 500,-.
  • de kosten moeten gemaakt zijn in 2020.
  • de facturen staan op naam van de musicus.

Voor deze regeling wil SEM € 25.000,- werven bij fondsen en particulieren.

Doe een gift
Hieronder kunt u een bedrag kiezen – of zelf invullen – en eenvoudig een betaling doen via iDeal. Als u liever zelf een bedrag overmaakt kan dat ook: naar NL63 TRIO 0198 3866 99  t.n.v. Stichting Eigen Muziekinstrument o.v.v. Gift Instrumentonderhoud.

Kies een bedrag: €250,- / €100,- / €50,- / €25,- / Eigen bedrag

E-mailadres*

Bedrag €*

Stand: € 10.581 – Goal: € 25.000

Wilt u meer weten over de regeling en over de mogelijkheden om dit initiatief of andere activiteiten van SEM te ondersteunen, dan kunt u contact opnemen met Aleid van Beuningen, vrienden@stichtingeigenmuziekinstrument.nl.

Wilt u weten wat wij doen met uw persoonsgegevens? Lees dan ons privacy statement