Over SEM

Stichting Eigen Muziekinstrument (SEM) is opgericht in 2001 door Juut van Waveren. Deze bevlogen muziekliefhebster heeft zich belangeloos ingezet om zoveel mogelijk getalenteerde muziekstudenten en musici te helpen bij fondsenwerving en aanschaf van een eigen muziekinstrument. In september 2010 heeft Juut van Waveren de leiding van de stichting overgedragen aan Aleid van Beuningen.

SEM heeft in Nederland een unieke positie omdat de stichting door fondsenwerving voor de aanvrager een instrument aanschaft wat na verloop van tijd in eigendom komt van de aanvrager.

SEM bezit de ANBI status. ANBI staat voor algemeen nut beogende instelling. Een instelling kan alleen ANBI zijn als ze zich voor ten minste 90% inzet voor het algemeen nut. Algemeen Nut beogende instellingen kunnen gebruikmaken van bepaalde belastingvoordelen. Meer informatie hierover: www.anbi.nl

Ir. W. P. M. (Willem) van der Schoot – voorzitter
Mr. J. (Jasper) van Hulst – secretaris
Mr. J. O. P.M. (Otto) Beelaerts van Emmichoven – penningmeester